Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSzF) tartalmazzák Pepita.hu Zrt. média-tartalomszolgáltató Médiuma (https://black.friday.hu) tekintetében a reklámfelületekre vonatkozó szerződésekkel kapcsolatos jogviszonyokban, a felek jogait és kötelezettségeit.

I. Bevezető és általános rendelkezések

1. Alapvető fogalmak a jelen ÁSzF alkalmazásában:

(i) Szolgáltató: aki a reklám közzétételére alkalmas eszközzel (reklámfelülettel, reklámidővel) rendelkezik, ezek segítségével a reklámot megismerhetővé teszi.

(ii) Megrendelő: az a Reklámozó, hirdető, reklámszolgáltató és/vagy ügynökség, aki a Reklám, vagy egyéb kereskedelmi közlemény közzétételét, illetve a mindezekkel összefüggő szolgáltatást megrendeli.

(iii) Reklám: olyan ellenérték vagy ellenszolgáltatás fejében közzétett közlés, tájékoztatás, illetve megjelenítési mód (behúzás, beragasztás, fóliázás, stb; együtt: inzert) (a továbbiakban együttesen: Reklámfelület), amely megnevezett vagy ábrázolt termék, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (együtt: áru) értékesítését, más módon történő igénybevételét, vagy Megrendelő által kívánt más hatás elérését segíti elő, vagy e céllal összefüggésben a Megrendelő nevének, megjelölésének, tevékenységének népszerűsítését, továbbá áru (ideértve a nyereményjátékban nyerhető nyereményt is) vagy árujelző ismertségének növelését mozdítja elő. Az ÁSzF alkalmazásában Reklám alatt megfelelően érteni kell a kereskedelmi közleményeket is;

(iv) Reklámozó, vagy hirdető: a hatályos jogszabályok szerint az a személy, akinek az érdekében a Reklám vagy egyéb kereskedelmi közlemény közzétételre kerül, illetve, aki a saját nevében a Reklám vagy egyéb kereskedelmi közlemény közzétételét megrendeli.

(v) Médium: a Szolgáltató által működtetett online termékek (https://black.friday.hu)

II. Online reklámokra vonatkozó rendelkezések

II. 1. A szerződés létrejötte

1. Az egyedi reklámszerződés azzal jön létre, hogy a Szolgáltató a Megrendelő megrendelését, amennyiben minden szükséges adat rendelkezésre áll, írásban, futárküldemény, levél, fax, vagy e-mail útján, 5 munkanapon belül visszaigazolja. A Reklám megjelentetésére csak a szerződés létrejötte után kerülhet sor. Az egyedi reklámszerződés a visszaigazolás napján lép hatályba a visszaigazolásban szereplő feltételekkel. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés csak abban az esetben minősül a Szolgáltató által elfogadottnak, ha a megrendelést a Szolgáltató visszaigazolja. Amennyiben a megrendeléssel összefüggésben több visszaigazolás történik, úgy az érintett szolgáltatás, vagy szolgáltatási rész tekintetében a Szolgáltató utolsó vonatkozó visszaigazolása az irányadó. A visszaigazolásra nem került megrendelésekért a Szolgáltató, nem felel, azok a Szolgáltatót, nem kötelezik. Az inzerteket a Szolgáltató a minta beérkezését és terheléspróbáját követően igazolja vissza. A visszaigazolásra nem került megrendelésekért a Szolgáltató, nem felel, azok a Szolgáltatót, nem kötelezik. Az inzerteket a Szolgáltató a minta beérkezését és terheléspróbáját követően igazolja vissza.

II. 2. A megrendelés

1. A Szolgáltató az írásban, futárküldemény, levél, fax, vagy e-mail útján a Megrendelő képviseletre jogosult személye által megtett megrendelést fogadja el. A megrendelés megtehető a Szolgáltató által előkészített, vagy a Megrendelő által írt formátumban is. A Szolgáltató eltérő kikötése hiányában a megrendelések kötelező tartalmi követelményeit a jelen cím alatti rendelkezések tartalmazzák.

2. A megrendelésben a Megrendelőnek a cégnyilvántartásban szereplő adatokkal egyezően meg kell neveznie vállalkozását, székhelyét, közölnie kell adószámát, az EU területén gazdasági céllal letelepedett Megrendelő esetén a közösségi adószámát, bankszámlaszámát, levelezési címét, elektronikus számla igénylése esetén e-mail címét, a kapcsolattartó személy nevét és elérhetőségét, a Reklám témáját, a hirdetendő terméket vagy szolgáltatást, a választott Médiumot, a megjelenés darabszámát, előzetesen egyeztetett időpontját és méretét, továbbá a reklámozás típusát [CT (átkattintás alapú), AV (megjelenés) alapú, fix (idő) alapú].

3. Amennyiben a Megrendelő a fent hivatkozott kötelezettségének nem tesz eleget legkésőbb a lemondási határidő lejártáig, és erre tekintettel a Reklám nem tehető közzé, úgy a listaárának megfelelő összegű kötbér megfizetésére köteles.

4. Amennyiben a Megrendelő az Online reklám megjelenési idejére és a hirdetési felület típusára előzetes igényét jelezte a Szolgáltatónak, azonban a megrendelési határidő letelte előtt 3 héttel nem rendelte meg a Reklámot jelen ÁSzF rendelkezései szerinti formában, úgy az általa feltételesen befoglalt hely minden további cselekmény nélkül felszabadul. A Szolgáltató-t, illetve a Szolgáltatót kötelezettség csak az ÁSzF szerinti szerződés létrejötte esetén terheli. Az egyedi, időszakos rovatok esetében a Szolgáltató egyedi feltételek meghatározására is jogosult.

II. 3. Reklámdíjak

1. A Szolgáltató a Médiumára Médiaajánlatot alkalmaz.

2. A Megrendelő a Médiaajánlat szerint lekötheti a tárgyévre kedvezményt biztosító reklámmennyiséget. A kedvezményt biztosító reklámmennyiség lekötését a Szolgáltató pénzügyi biztosíték rendelkezésre bocsátásához kötheti. Ebben az esetben már az elsőként megjelenő Reklám ára is kedvezményesen fizethető. Amennyiben a Megrendelő a tárgyévre előre lekötött mennyiséget részben lemondja, a kedvezmények rendszere a ténylegesen leadott Reklám mennyisége függvényében változik, adott esetben a kedvezmény elvész. A kedvezmények rendszere, valamint a kedvezmény elvesztésének jogkövetkezménye az egyedi szerződésekben kerül meghatározásra.

3. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az árait év közben megváltoztassa, ideértve az éves lekötés után járó kedvezményes árakat is. A reklámárak megváltoztatása esetén a Szolgáltató az új árakat legalább 15 nappal a változás hatályba lépését megelőzően e-mail útján megküldeni a Megrendelőnek. A változások közlése előtt kötött egyedi reklámszerződések esetén – a megjelenés idejétől függetlenül – a Szolgáltató a módosítást közvetlenül megelőző árakat alkalmazza.

II. 4. Módosítás és lemondás

1. A már megrendelt Reklámot a Megrendelő jogosult a Reklám szerződés szerinti megjelentetésének kezdőnapját, amennyiben a megrendelés, illetve a teljesítés jellege miatt ilyen határnap nincs meghatározva, úgy a teljesítés első lehetséges kezdőnapját megelőző 20. napig írásban, futárküldemény, levél, fax vagy e-mail útján jogkövetkezmények nélkül lemondani, illetve a Reklámmal kapcsolatban módosult megjelenésre és/vagy megjelentetésre vonatkozó igényt benyújtani.

2. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a lemondási és módosítási határidő a Reklámot tartalmazó adott Médium megjelenési és teljesítési időpontjához kötődik, ezért ezen határidő a megrendelés tartalmától függően a visszaigazoláshoz képest múltbéli időpont is lehet. Ilyen esetben a Megrendelő a lemondási és módosítási jogát vagy nem gyakorolhatja, vagy a jelen cím alatt meghatározottak jogkövetkezmények mellett gyakorolhatja. A lemondás és/vagy a módosítási igény megtétele időpontjának (napjának) az a munkanap számít, amely munkanap 17 órájáig a lemondásról és/vagy a módosításról szóló nyilatkozat a Szolgáltatóhoz megérkezett.

3. Határidőben történt módosítási igény teljesítése: a határidőben történt módosítási igény tudomásulvételéről, vagy el nem fogadott voltáról a Szolgáltató írásban, futárküldemény, levél, fax vagy e-mail útján értesíti a Megrendelőt. Amennyiben a Szolgáltató a módosítási igény kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül nem nyilatkozik, úgy a módosítási igény el nem fogadottnak minősül. Azon módosításokat tehát, amelyek el nem fogadottak, illetve amelyek elfogadása nem került visszaigazolásra és a Megrendelő nem rendelkezik a szerver, fax, illetve postai visszaigazolással, el nem fogadottnak kell tekinteni, és az ebből fakadó károkért és esetleges egyéb következményekért a Szolgáltató, illetve a Szolgáltató felelőssége kizárt. Egyebekben az esetleges reklamáció alapja a vonatkozó visszaigazolás. A határidőben tett módosítási igények, azok elfogadott volta esetén az elfogadás tartalma szerint kerülnek teljesítésre.

3.1 Határidőn túli módosítási igény teljesítése: a módosítási határidő elteltét követően a módosítási igények teljesítésére a Szolgáltató nem kötelezhető. Amennyiben a Szolgáltató a módosítási igény kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül nem nyilatkozik, úgy a módosítási igény el nem fogadottnak minősül.

4. Elkésett, nem teljesíthető, illetve el nem fogadott módosítási igények: amennyiben a módosítás már nem kivitelezhető és/vagy a módosítási igényt a Szolgáltató nem fogadta el, illetve a módosítási igény el nem fogadottnak minősül, és nem történt határidőben lemondás, illetve a lemondás már nem fogadható el, a Szolgáltató a Reklámot az eredeti megrendelés szerinti időpontban és tartalommal teszi közzé, vagy – a Megrendelő kifejezett, írásban, futárküldemény, levél, fax vagy e- mail útján megtett és a Szolgáltató által előzetesen meghatározott anyagleadási határidő előtt érkezett kérésére – a közzétételt mellőzi.

5. Lemondás:

5.1 Határidőben történt lemondás: amennyiben a Szolgáltató a határidőben történt lemondást az igény kézhezvételétől számított 5 munkanapon belül nem igazolja vissza, úgy az érintett lemondás a visszaigazolás hiányában is elfogadottnak minősül.

5.2 Határidőn túli lemondás: a határidőn túli lemondás teljesítést (a közzététel mellőzését) a Szolgáltató az alábbiak szerint vállalja. A Megrendelő kifejezett, írásban, futárküldemény, levél, fax, vagy e-mail útján megtett és a Szolgáltató által előzetesen meghatározott anyagleadási határidő előtt érkezett kifejezett igény esetén a Szolgáltató a megjelentetést mellőzi. Ilyen igény bejelentésének hiányában, vagy a bejelentés elkésettsége esetén a Szolgáltató a Reklámot az eredeti megrendelés szerinti időpontban és tartalommal teszi közzé, de a Megrendelő minden, a jelen pontban hivatkozott esetben is köteles az alábbi esetkörök szerint, az alábbi mértékű Reklám díjakat megfizetni:

(i) amennyiben az elkésett lemondás a Reklám szerződés szerinti megjelentetésének kezdőnapjához képest - amennyiben a megrendelés, illetve a teljesítés jellege miatt ilyen kezdő határnap nincs meghatározva, úgy a teljesítés első lehetséges kezdőnapjához képest - 19-16 nap közötti, úgy a Reklám listaárának 75%-a + áfa,

(ii) amennyiben az elkésett lemondás a Reklám szerződés szerinti megjelentetésének kezdőnapjához képest - amennyiben a megrendelés, illetve a teljesítés jellege miatt ilyen kezdő határnap nincs meghatározva, úgy a teljesítés első lehetséges kezdőnapjához képest - 15 napon belüli, úgy a Reklám listaárának 100%-a + áfa.

6. A Megrendelő nem jogosult a megrendelt, valamint a lemondott reklámfelületet harmadik személynek, vagy más Megrendelőnek átadni, a reklámfelületet továbbértékesíteni, vagy a számára, valamint a Reklámozó számára biztosított kedvezményt más harmadik személynek, vagy más Megrendelőnek felajánlani. A Megrendelő a határidőben lemondott reklámfelületet kizárólag akkor jogosult harmadik személynek – mindenkor a saját és ügynökségi értékesítés esetén a Reklámozó kedvezménye figyelmen kívül hagyásával – felajánlani, ha Szolgáltató ehhez előzetesen, külön és kifejezetten hozzájárul.

II. 6. A Reklám visszautasítása

1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy nem tehető közzé, visszautasítható, illetve amennyiben folyamatos megjelenések esetében az lehetséges, a közzététel felfüggeszthető az olyan Reklám esetében, amely jogszabályba ütközik, vagy sérti a Magyar Reklámetikai Kódex normáit, illetve a vonatkozó iparági kódex(ek)et, így különösen a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének Tartalomszabályozási Magatartási Kódexét, illetve a Magyar Lapkiadók Egyesületének Társszabályozási Magatartási Kódexét, továbbá az olyan Reklám, amely a Szolgáltató egyoldalú megítélése szerint:

(a) a Szolgáltató arculatával, szellemiségével, üzletpolitikájával össze nem egyeztethető,

(b) a Szolgáltató reklámpiaci és/vagy üzleti érdekeit közvetlenül, vagy közvetett módon sérti (például a Szolgáltató Médiumának fogyasztói körére épülő harmadik félnek értékesített reklámfelületeket tartalmazó Médiumok, Szolgáltató versenytársának Reklámja, stb.),

(c) technikai illetve terjedelmi okból nem teljesíthető, ide értve azt az esetet is, ha a jelen ÁSzF szerinti technikai, műszaki paraméterek a Reklám tekintetében nem teljesülnek,

(d) a Szolgáltató saját közleményének megtévesztő látszatát kelti vagy keltheti,

(e) az NMHH vagy más illetékes hatóság által - akár hivatalos, akár informális úton – kifogásolt, az NMHH rendeleteibe, iránymutatásaiba, állásfoglalásaiba ütköző,

(f) jelen ÁSzF bármely rendelkezését sérti, vagy azzal ellentétes.

2. A Reklám jogszabályba való ütközése esetén a Szolgáltató azonnali hatállyal jogosult felmondani a reklámszerződést, illetve attól részben, vagy egészben elállni még abban az esetben is, ha a Reklámot, illetve a megrendelést már korábban visszaigazolta. A felmondási okokra irányadóak a jelen cím 6. pontjában foglaltak is. A teljesítés jelen pont alapján történő megtagadása, vagy elmaradása esetén Szolgáltatót, illetve a Szolgáltatót kártérítési, vagy bármely egyéb kötelezettség nem terheli, de a Megrendelő ilyen esetben is köteles az érintett reklám(ok) listaárának megfizetésére.

3. A Speciális reklámok közzétételét a Szolgáltató csak a végleges kreatív tesztelése után vállalja. Erre tekintettel a Szolgáltató érvényes, visszaigazolt megrendelés ellenére is fenntartja a jogot a megjelentetés visszautasítására, vagy változtatások igénylésére.

4. Amennyiben a Megrendelő vitatja a Szolgáltató azon álláspontját, amely szerint a Reklám szövege a Magyar Reklámetikai Kódex, a gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló 2001. évi XCVI. törvény, illetve más jogszabály, valamint vonatkozó iparági kódex, az NMHH rendeletei, irányelvei, állásfoglalásai, más illetékes hatóság rendelkezéseibe ütközik, és Megrendelő a Reklám megjelentetéséhez ragaszkodik, a Szolgáltató kikérheti az Önszabályozó Reklámtestület állásfoglalását. A jelen rendelkezés nem rontja le az ÁSzF azonos tárgykörben tett rendelkezéseit, így az ÁSzF-ben foglalt jogokat és kötelezettségeket és a felelősségi viszonyokat sem.

Amennyiben a Reklám szövegének vitás része a vállalkozás neve, megjelölése, illetve árujelző (ideértve a védjegyet és földrajzi árujelzőt), úgy Szolgáltató bármikor követelheti az erre vonatkozó okirat (pl. védjegyokirat) bemutatását.

5. Amennyiben a Reklám közzétételét a Szolgáltató azért tagadja meg, mert azzal szemben az NMHH vagy más illetékes hatóság - akár hivatalos, akár informális úton - kifogást emelt, a Megrendelő köteles a reklámanyagot a Szolgáltató kérésének megfelelően, a Szolgáltató ellenkező rendelkezése hiányában a Szolgáltató ezen kérésének kézhezvételétől számított 15 napon belül saját költségén átdolgozni. Az ebből adódó esetleges késedelmes teljesítés, illetve a teljesítés elmaradása a Szolgáltatónak nem róható fel. A teljesítés ilyen okból való elmaradása esetén a Megrendelő köteles az érintett reklám(ok) listaárának megfizetésére.

6. Amennyiben az azonnali hatályú felmondást, vagy elállást a szavatossági kikötések megsértése, illetve a Reklám jogszabályba, vagy a Magyar Reklámetikai Kódex és/vagy a vonatkozó egyéb iparági kódex rendelkezéseibe való ütközés alapozza meg, és az azonnali hatályú felmondásra, vagy elállásra a reklámszerződés megkötését követően derül fény, úgy a Megrendelő köteles a Szolgáltatónak az érintett Reklám (egyéb megjelenés) listaár összegű díjával azonos mértékű kötbért megfizetni.

7. Amennyiben a Szolgáltatók bármelyikével szemben a Megrendelőnek ki nem egyenlített fizetési kötelezettsége áll fenn, úgy a Szolgáltató jogosult a hivatkozott tartozás megfizetéséig az újabb megrendelés elfogadását, illetve a szerződés megkötését megtagadni.

Abban az esetben, ha a Megrendelővel szemben csőd-, felszámolási, vagy végelszámolási eljárás indul, vagy egyébként fizetésképtelenséggel fenyegető helyzet áll fenn vele szemben, vagy amikor a publikus céginformációk alapján nem ítélhető meg a Megrendelő cég pénzügyi helyzete, fizetőképessége, úgy a Szolgáltató jogosult az újabb szerződés megkötését, illetve megrendelés elfogadását megtagadni, illetve folyamatos megrendelés (teljesítés) esetén a Megrendelő további reklámjainak átvételét felfüggeszteni, a közzétételt leállítani, visszautasítani vagy előrefizetést kikötni, továbbá a már létrejött egyedi reklámszerződéseket – kivéve a csődeljárás során közzétett ideiglenes fizetési haladék és fizetési haladék időtartama alatt – azonnali hatállyal felmondani.

8. Amennyiben a Megrendelő érdekkörébe tartozó okból nem tehető közzé a Reklám (vagy egyéb megjelenés), úgy az nem eshet a Szolgáltató terhére. A Megrendelő érdekkörébe tartozó késedelemre, hibás anyagok átadására, illetve a mindezekből folyó esetleges lehetetlenülésre, illetve meghiúsulásra megfelelően irányadó a jelen szabály. A Szolgáltatóval szemben kártérítési, szavatossági vagy bármely más igény érvényesítése ilyen esetekben kizárt.

II. 7. A Reklám közzététele

1. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy Reklámban nem használhatja fel a Szolgáltató Médiumának a védjegyét, egyéb megkülönböztető megjelölését, emblémáját, betűtípusát, tördelését, továbbá a Reklám nem keltheti az olvasóban azt a látszatot, mintha az adott Szolgáltató szerkesztősége által készített anyag lenne.

2. A Megrendelőnek a Reklám szövegét a Magyar Tudományos Akadémia által közzétett helyesírási szabályoknak, a gazdasági reklámok és az üzletfeliratok, továbbá egyes közérdekű közlemények magyar nyelvű közzétételéről szóló törvény, a Grtv., az Fttv., a Tpvt., valamint az NMHH rendeletei, állásfoglalásai, irányelvei rendelkezéseinek megfelelően kell elkészítenie. (Kivételt képezhetnek a szójátékok, a szójáték-jellegnek azonban egyértelműen ki kell tűnnie.) A Szolgáltató a Reklám szövegében a magyar helyesírás szabályainak megfelelő javításokat a Megrendelővel való egyeztetés nélkül is elvégezheti. Amennyiben a Szolgáltató megítélése szerint a Reklám szövegében - értelmezési probléma miatt vagy egyéb okból - érdemi változtatásra is szükség van, ezt a Megrendelővel egyeztetve kell elvégezni.

3. Amennyiben a megfelelő időben leadott Reklám a Megrendelőn kívülálló okból nem jelenik meg, a Megrendelő elsősorban az érintett Szolgáltató ugyanazon, másodsorban az érintett Szolgáltató más online Médiumban való megjelenést kérhet azonos értékben, vagy ha a teljesítés már nem áll a Megrendelő érdekében, a szerződést írásban, levél, fax vagy e-mail útján felmondhatja, illetve amennyiben az elállás feltételei fennállnak, részben, vagy egészben elállhat a szerződéstől.

A Szolgáltató terhére róható súlyos teljesítési hiba esetén, a Megrendelő elsősorban a Reklám ismételt, kifogástalan megjelenését kérheti, választása szerint a Szolgáltató ugyanazon online Médiumban, vagy azonos reklámfelületi értékben a Szolgáltató más online Médiumban, másodsorban pedig a hibával arányos mértékű díjcsökkentésre tarthat igényt. Kisebb hibák esetén a hibával arányos értékű, egyeztetett mértékű kedvezményre, vagy megjelenésre tarthat igényt a Megrendelő.

4. A Reklámnak a reklámfelületen való elhelyezésére vonatkozó speciális kérelmet a Médium struktúrájától és az igények számától függően fogad el a Szolgáltató. A Szolgáltató nem köteles a speciális elhelyezésre vonatkozó kérelem elfogadására. Az ilyen igényt a szerződés megkötése előtt Szolgáltató a Szolgáltatóval egyezteti, és a Megrendelőnek visszaigazolja. A speciális elhelyezést a Szolgáltató felár ellenében vállalja. Amennyiben az egyeztetés ellenére a Reklám nem a kért speciális helyen jelenik meg, úgy a Szolgáltatóval szemben kártérítés iráni, vagy bármely más igény nem érvényesíthető, azonban a megállapodásban megjelölt speciális helyért számított felárat a Szolgáltató nem érvényesítheti. A speciális elhelyezési lehetőségeket a Médiaajánlat tartalmazza.

5. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben nem kér speciális elhelyezést, vagy az igényt a Szolgáltató nem fogadja el, úgy a Reklám elhelyezését a Szolgáltató határozza meg. A Megrendelő tudomásul veszi továbbá, hogy a Reklám vizuális- és szövegkörnyezetével kapcsolatban semmiféle igényt nem támaszthat.

6. Ugyanazon Megrendelő különböző termékeinek egyazon hirdetési oldalon való elhelyezése nem kizárható vagy kifogásolható.

7. PR cikket a Smtv., Grtv., az Fttv., a Tpvt. és a Magyar Reklámetikai Kódex alapján úgy kell közzétenni, hogy annak reklám jellege egyértelműen kiderüljön. A Szolgáltató a reklámjelleg egyértelművé tétele céljából a PR cikket (x) vagy „HIRDETÉS” felirattal, vagy a Szolgáltató által meghatározott, ezekkel egyenértékű módon jelöli meg. Amennyiben a megjelenítendő PR cikket, anyagot a Megrendelő bocsátja a Szolgáltató rendelkezésére, úgy a Megrendelő a Szolgáltatóval egyeztetett és a Szolgáltató által engedélyezett, illetve jóváhagyott módon köteles a reklám jelleg megjelölésére. A PR cikk nem álcázhatja annak valódi természetét. A PR cikkben foglalt információ szabatos, kiegyensúlyozott, valós, tárgyilagos és elegendően teljes kell, hogy legyen ahhoz, hogy a fogyasztó meg tudja alkotni saját véleményét a reklámozott áruról, illetve szolgáltatásról. Az információ nem lehet félrevezető azáltal, hogy elferdít, túlzottan kihangsúlyoz vagy elhallgat tényeket.

II. 8. Fizetési feltételek

1. A Szolgáltató a Megrendelő felé a számlákat – eltérő megállapodás hiányában – megrendelésenként, teljesítés után és azzal arányban, legkésőbb a megjelenést követően állítja ki 8 (nyolc) naptári napos fizetési határidővel.

2. Késedelmes fizetés esetén a Megrendelő a Polgári Törvénykönyvben a vállalkozások közötti szerződésekre meghatározott mértékű késedelmi kamatot köteles fizetni. Amennyiben Megrendelő a Szolgáltató felhívására nem teljesíti fizetési vagy számlaadási kötelezettségét, a Szolgáltató jogosult a késedelmi kamat felszámításán túl a Megrendelővel fennálló bármely, jelen ÁSzF hatálya alá tartozó szerződését azonnali hatállyal felmondani, vagy az esedékes megrendelések teljesítését felfüggeszteni, vagy az új megrendelések elfogadását megtagadni a tartozás rendezéséig, vagy előrefizetést kikötni. Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy számlakövetelését a jogszabályi keretek között – akár harmadik félen, így különösen követelésbehajtó cégen keresztül – bármikor érvényesítse.

3. A Szolgáltató jogosult előrefizetést kikötni az alábbiak szerint;

(i) új Megrendelő (azaz olyan Megrendelő, akinek a megrendelés napját megelőző 36 hónapon belül a Szolgáltató egyik Médiumban sem jelent meg Reklámja) esetében,


(ii) olyan Megrendelő esetében, aki (közvetlenül, vagy a megbízásából eljáró reklámszolgáltatón vagy reklámügynökségen keresztül) a Szolgáltatóval szemben a megrendelés napját megelőző 12 hónapon belül fizetési, vagy számlaadási késedelembe esett, vagy,

(iii) amikor a publikus céginformációk alapján nem ítélhető meg a Megrendelő cég pénzügyi helyzete, fizetőképessége, vagy ha a Megrendelő (értve ezalatt a Szolgáltatókkal szemben fizetésre kötelezett személyt) ellen csőd-, felszámolási, vagy végelszámolási eljárás indul, vagy van folyamatban, vagy egyébként fizetésképtelenséggel fenyegető helyzet áll fenn, vagy fenyeget a szerződés megkötését megelőzően, vagy azt követően,

(iv) ha a támogatói megállapodás, vagy a felek megállapodása ilyen rendelkezést tartalmaz,

(v) ha a Megrendelő vagy az érdekkörébe tartozó személy nem bocsátja határidőben rendelkezésre a Reklámot, illetve a Kreatívot, de a teljesítést későbbi, más időpontban továbbra is kívánja. Az erre tekintettel kikötött előrefizetés nem korlátozza a Szolgáltató jogát az ÁSZF szerint a Megrendelő késedelmére kikötött egyéb jogkövetkezmények alkalmazhatósága tekintetében.

Az előrefizetést a Megrendelőnek a Szolgáltató által kiállított előleg bekérő levél fizetési határidejéig kell teljesítenie. Ennek elmaradása esetén Szolgáltató az adott megrendelést nem köteles elfogadni, illetve a már létrejött egyedi reklámszerződéseket azonnali hatállyal felmondhatja, vagy gyakorolhatja az elállást. A Szolgáltató a Reklám ellenértékének beérkezéséig nem köteles a Reklám közzététele iránt intézkedni.

4. A számla ellenértékét a számla szerinti pénznemben kell rendezni.

5. A számla kiegyenlítésével kapcsolatos bankköltségek a Megrendelőt terhelik. Külföldi Megrendelő megrendelése esetén a külföldi és a belföldi bankköltség is a Megrendelőt terheli.

6. A fizetés teljesítésének időpontja a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírás időpontja. Bármely számlával kapcsolatos kifogás csak a vitatott tételt érinti, a többi tétel, valamint a számla esedékességén nem változtat.

7. Kizárólag számlával kapcsolatos kérdéseket, kifogásokat, annak kézhezvételétől számított 8 naptári napon belül, írásban kell közölni. E határidőn túl reklamációnak helye nincs.

8. A Szolgáltató a jelen cím szerint szabályozott megtagadásra, felfüggesztésre illetve felmondásra eredménytelen előzetes írásbeli felszólítást követően jogosult.

9. A jelen ÁSzF-ben meghatározott kötbér alapja minden esetben a Reklám listaára. A Szolgáltató, illetve amennyiben a Szolgáltató nevében és javára szerződik, a Szolgáltató, a kötbért, értesítő levélben terheli a Megrendelőre, ellenkező rendelkezés hiányában 8 (nyolc) naptári napos fizetési határidővel.

III. Az ÁSzF szerinti Reklámokért viselet felelősségi szabályok

1. Megrendelő felel minden olyan hibáért és kárért, amely az általa biztosított eredeti anyagok (pl. ábrák, grafikák, emblémák stb.) rossz minőségéből vagy hiányosságából (ide értve a reklám, illetve külön ágazati szabályokban előírt kötelező tájékoztatás, figyelmeztetés elmaradását, vagy elégtelenségét valamint a hibás adatszolgáltatást is) fakad. A Megrendelő felelőssége, hogy a biztosított anyagok megfeleljenek az ÁSzF szerinti technikai, műszaki specifikációknak.

2. A Megrendelő szavatolja, hogy az általa megrendelt megjelenés, illetve Reklám a vonatkozó jogszabályoknak megfelel, ide értve különösen a megjelenések, illetve Reklámok tartalmát és tényállításait. A Megrendelő szavatolja, hogy az általa megrendelt megjelenés, illetve Reklám nem sérti harmadik személyek jogát, a megrendelés megtétele harmadik személy jóváhagyásától nem függ. A Szolgáltató, illetve a Szolgáltató mindennemű felelősségét kizárja a megrendelt megjelenésben, illetve Reklámban felhasznált jogi oltalom alatt álló elemek felhasználási jogának megléte tekintetében, továbbá a személyhez fűződő jogok sérelme esetén, továbbá bármely egyéb polgári jogi igényért is.

2.1) A Megrendelő szavatolja továbbá, hogy: (i) az általa megrendelt Reklám felhasználói információkat semmilyen formában és módon nem monitoroz, (ii) a Reklámon keresztül személyes és/vagy profilépítésre alkalmas adatokat – a Szolgáltatóval történő kifejezett és külön megállapodás hiányában – semmilyen formában és módon nem gyűjt.

A fenti szavatolások megsértésének következményeire a jelen cím alatti rendelkezések is megfelelően irányadóak.

3. Amennyiben a megrendelt megjelenés, Reklám, illetve reklámanyag közzététele valamely jogszabályt megsért, személyhez fűződő jog sérelmére vezet, vagy egyébként harmadik személy jogát vagy jogos érdeket sérti vagy veszélyezteti, és a Szolgáltatóval, és/vagy vezető tisztségviselőjével szemben mindebből folyóan polgári perben, vagy egyéb úton igényt érvényesítenek, úgy a Megrendelő köteles közvetlenül és haladéktalanul a Szolgáltatónál felmerült kárt és költséget megtéríteni (értve ezalatt korlátozás nélkül a kártérítés, sérelemdíj, bírság, eljárási díjak és jogi költségek megtérítését) az érintett Szolgáltatónak. A jelen rendelkezés irányadó arra az esetre is, ha a Szolgáltató és/vagy a vezető tisztségviselője terhére rótt bírság, vagy bármely igényérvényesítés a Megrendelő szavatosságvállalásának megsértéséből ered.

4. A Szolgáltató a részére átadott reklámanyagot szerzői, médiajogi, sajtó, illetve reklámetikai szempontból nem ellenőrzi, az ebből keletkező bármilyen kár, bírság, polgári jogi igény Megrendelőt terheli. Megrendelő a jelen ÁSzF elfogadásával kifejezetten átvállalja szerzői, reklám- és médiajogi, versenyjogi továbbá a polgári jogi szabályok be nem tartása miatt, az átadott reklámanyagokkal kapcsolatban a Szolgáltatóra, illetve a Szolgáltató vezető tisztségviselőjére kiszabott bírságok (így különösen az NMHH, illetve a szervei által kiszabott bírságok), kártérítési, illetve polgári jogi igények megtérítését.

4.1) A IV. 4 pontnak nem ellentmondva, a Szolgáltató folyamatosan ellenőrizni, hogy a Reklám a IV. 2.1 pontban foglaltaknak megfelel-e (a felhasználói tartalmak monitorozásának és a személyes és/vagy profilépítésre alkalmas adatok gyűjtésének tilalma). Amennyiben a Reklám bármilyen módon és mértékben sérti az itt hivatkozottak szerinti rendelkezések bármelyikét, úgy a Szolgáltató megteszi a szükséges intézkedéseket az illetékes hatóságok felé a jogosulatlan adatkezelés megakadályozása érdekében és egyebekben is jogosult az ÁSZF szerinti jogaival élni, így különösen, de nem kizárólagosan a Reklám visszautasítása Cím alatt nevesített bármely jogosultságot gyakorolhat és bármely jogkövetkezményt alkalmazhat (pld: visszautasítás, felfüggesztés, törlés, azonnali hatályú felmondás, elállás, kötbérezés). A Szolgáltató egyebekben is jogosult minden olyan intézkedés, bejelentés, vagy egyéb cselekmény megtételére, amelyet a tilalmazott magatartás (pld.: jogosulatlan adatkezelés), illetve a sérelmes helyzet kivizsgálhatósága és megszüntethetősége érdekében szükségesnek ítél.

5. A Megrendelő szavatol azért, hogy a Reklámban szereplő minőségvizsgálati vagy megfelelőség tanúsítási kötelezettség tekintetében szükséges nyilatkozat tekintetében a III.2 cím 4. pontja szerint jár el. Az ennek elmulasztásából származó következményekért a Megrendelő korlátlanul felelős.

6. Vis major miatt elmaradt vagy hibásan teljesített Reklám közzétételért a Szolgáltató semmiféle kárigényt nem fogad el.

7. A Szolgáltató a Reklám leadását követő, a Reklám módosításának minősülő változtatásból eredő hibáért csak akkor felelős, ha a módosítást nem a Megrendelő kérte, illetve a módosításra az ÁSzF és/vagy a felek szerződése nem adott lehetőséget. A határidőben kért, de nem teljesíthető módosítási igények tekintetében, továbbá az anyagleadási határidőt követően leadott és esetlegesen teljesített módosításokkal kapcsolatos felelősségét a Szolgáltató kizárja.

8. A Megrendelő visszavonhatatlanul átvállalja a Szolgáltatótól, mint a Reklám/elektronikus hirdetés közzétevőjétől a szavatosságvállalása megsértéséből, továbbá a Grtv. és Fttv. szerint a reklámszolgáltatóval, valamint a Reklámozóval és a Reklám közzétevőjével egyetemlegesen fennálló felelősségéből és az Ekertv. szerint az elektronikus hirdetési szolgáltatóval és az elektronikus hirdetés közzétevőjével együtt fennálló felelősségéből származó mindazon bírságot, kártérítést, sérelemdíjat, költséget, illetve polgári jogi igényt, amit a hivatkozott törvények és jelen ÁSzF Megrendelő általi megszegése folytán az illetékes hatóságok vagy harmadik személyek a Szolgáltatóval és/vagy vezető tisztségviselőjével szemben érvényesítenek.

9. A jelen cím szerinti felelősségi viszonyok, illetve felelősség- és tartozásátvállalás alapján a Megrendelő köteles a jogosulttal szemben közvetlenül helytállni, a jogosultnak az esedékességkor megfizetni az előzőekben említett bármely bírságot, kártérítést, sérelemdíjat, költséget. Abban az esetben, ha Megrendelő közvetlen helytállása a jogszabályi keretek között nem lehetséges, és a Szolgáltató és/vagy a vezető tisztségviselője állt helyt, illetve térítette meg az igényeket, úgy a Megrendelőnek a helytálló Szolgáltató, illetve személy felé van feltétlen és azonnali megtérítési kötelezettsége.

10. Közös hirdetés esetén a megrendelést leadó Megrendelő a Reklámban foglalt további hirdetésért is, az egyébként rá vonatkozó felelősségi szabályok szerint felelős. A Megrendelő szavatolja, hogy jogosult a Reklámot a Reklámban foglalt más hirdető személy nevében és képviseletében megrendelni. Egyebekben az ÁSZF általános szabályaihoz képest különös szabálynak minősül a közös hirdetésekért viselt egyetemleges felelősség.

11. A Megrendelő kizárólagosan felel az általa közölt adatok, és minőségtanúsítás nyilatkozat valódiságáért, továbbá a megtévesztő és az összehasonlító reklám tilalmára vonatkozó rendelkezések megsértése esetén, a Grtv.-ben meghatározott kivételekkel.

12. A Megrendelő az eljáró hatóság felhívására a Reklám részét képező tényállítás valóságát igazolni köteles. Amennyiben a Megrendelő nem tesz eleget ezen kötelezettségének, úgy kell tekinteni, hogy a tényállítás nem felelt meg a valóságnak. Megrendelő az ezen jogszabályi kötelezettségének elmulasztása következtében a Szolgáltatónál, mint a Reklám közzétevőjénél felmerülő valamennyi kár és kapcsolódó költség megtérítésére köteles.

13. Amennyiben a Megrendelő által számítógépes adathordozón leadott anyagban meglévő hibák Szolgáltatónak történt átküldésekor nem voltak vagy csak aránytalan nehézséggel lettek volna felismerhetők és emiatt a Reklám hibásan jelenik meg, továbbá, ha a Megrendelő a megküldött reklámanyagot jóváhagyta, a Szolgáltató a hibás teljesítésért nem felel. Nem felel a Szolgáltató a sorozatban megjelenő Reklámban meglévő hibáért, ha a Megrendelő az eredeti első megjelenést követő 14 nappal nem élt reklamációval.

14. A Megrendelő tudomásul veszi, és kifejezetten elfogadja, hogy a Szolgáltatóval szemben kárigény csak a Reklám ára mértékéig érvényesíthető és kizárólag a hiba mértékével arányosan.

15. A Szolgáltató kártérítési felelőssége kizárólag a tényleges közvetlen károkra korlátozódik, és a Szolgáltató kifejezetten kizárja a felelősségét bármiféle közvetett vagy következményi, illetve biztatási jellegű kárért, ideértve többek között az elmaradt hasznot, a költségeket illetve a sérelemdíjat is, kivéve, ha a jelen rendelkezés szerinti valamely feltétel alkalmazását jogszabály kifejezetten kizárja. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Médiaajánlatban meghatározott, illetve az egyedi szerződésben kikötött reklámárak a jelen és az ÁSzF egyéb pontjaiban meghatározott felelősségkorlátozásokra tekintettel lettek az adott mértékben megállapítva.

16. A Megrendelő a számlázásra vonatkozó reklamáción, illetve kifogáson kívüli mindennemű reklamációt a Reklám megjelenését követő 14 (tizennégy) naptári napon belül köteles a Szolgáltatónak írásban, levél, fax, e-mail útján bejelenteni. Határidőn túli reklamációt a Szolgáltató nem fogad el, amit a Megrendelő kifejezetten tudomásul vesz.

17.) A Szolgáltató, illetve a Szolgáltató felelősségének kizárására, illetve korlátozására vonatkozó rendelkezések, irányadóak és alkalmazandóak a Szolgáltató, illetve a Szolgáltató vezető tisztségviselőire, munkavállalóira, megbízottjaira, illetve teljesítési segédeire is.

IV. Az Általános Szerződési Feltételek közlése és hatálya, záró rendelkezések

1. Abban az esetben, ha a kötbér mértékének, illetve alapjának a számítása kapcsán kétség, vagy vita merül fel, úgy a kötbérek számításánál a Reklám listaárát kell figyelembe venni.

2. A Szolgáltató fenntartja a jogát arra, hogy valamely ár-megállapítási tényező jogtalan igénybevétele esetén visszaigényelje a jogtalanul igénybevett előnyt abban az esetben is, ha az adott megrendelést már visszaigazolta, de a jogosulatlan előny igénybevételére utóbb derült fény. A jelen rendelkezés irányadó arra az esetre is, ha az egyedi szerződés meghatározott feltétel bekövetkeztének az esetére biztosít valamely előnyt, de a vonatkozó feltétel nem teljesül.

3. Az ÁSzF-ben a Szolgáltató részére megállapított jogok nem kizárólagos jellegűek, illetve azok együttesen is alkalmazhatóak. Amennyiben a Szolgáltató az ÁSzF-ben meghatározott jogát nem gyakorolja, az nem értelmezhető a Szolgáltató részéről történő joglemondásként.

4. A Felek a jelen megállapodásból eredő vitás kérdéseket békés úton próbálják meg rendezni. Ennek sikertelensége esetén a helyi bíróság hatáskörébe tartozó perekre a Budai Központi Kerületi Bíróság illetékességét kötik ki. A megyei törvényszék hatáskörébe tartozó perek esetében a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény illetékességi szabályai az irányadóak. Alkalmazandó jog: a magyar jog.

5. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2020. szeptember 1-től visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban. Az ÁSzF-nek részei az abban hivatkozott dokumentumok, szabályzatok (pl.: Hirdetési anyagleadási paraméterek). Az ÁSzF-ben és az egyedi szerződésekben nem szabályozott kérdésekben a vonatkozó jogszabályok az irányadóak. A Szolgáltató a jogszabályi keretek között - fenntartja az ÁSzF és az abban hivatkozott dokumentumok, illetve tájékoztatók egyoldalú módosításának jogát, amelyet a Megrendelő kifejezetten elfogad. Az ÁSzF-re és az annak alapján létrejövő szerződésekre, illetve kötelmekre a magyar jog az irányadó. Amennyiben az ÁSzF idegen nyelvű és a magyar változata között ellentmondás van, úgy a magyar nyelvű változat az irányadó. Az ÁSzF és/vagy az abban hivatkozott dokumentumok módosítása esetén a módosulás hatálybalépését megelőzően legalább 15 nappal korábban – figyelem felhívás mellett – közzétételre kerül a módosított ÁSzF a black.friday.hu weboldalon. A jelen ÁSzF-nek a Megrendelővel való megismertetéséről a Szolgáltató(k) olyan módon gondoskodnak, hogy arra, a keretszerződésekben, illetve keretszerződéssel nem rendelkező Megrendelők esetében az egyedi szerződésben, vagy az első megrendelés visszaigazolásában hivatkoznak a pontos elérési útvonal megjelölésével. Az ÁSzF mindenkori hatályos és teljes szövege a black.friday.hu weboldalon kerül közzétételre.