Mi a különbség a vásárlás és a shoppingolás között?

Mi a különbség a vásárlás és a shoppingolás között?

A vásárlás és a shoppingolás szavakat gyakran ugyanazon tevékenységekre használják. Pedig van különbség a két fogalom között. Elmondjuk mi az!

2022. 10. 19.

A vásárlás fogalmának meghatározása egyszerű.

Vásárlásról akkor beszélünk, amikor például kialszik a fürdőszobai lámpa fénye, és a lehető leggyorsabban vásárolni kell egy 40 wattos izzót. A vásárlás egy olyan termék megtalálásának és megvásárlásának folyamata, amelyről biztosan tudjuk, hogy szükségünk van rá – ez a vásárlás, egy szándékos és eltervezett cselekedet.

A shoppingolás azonban más.

Képzeld el, hogy egy bevásárlóközponton sétálsz keresztül. Kimentél egy új tornacipőért, de útközben megtalálod a tökéletes ajándékot húgod közelgő születésnapjára, vagy egy futónadrágot, ami passzol az új cipődhöz. Ez a shoppingolás – a vásárlásra való ihlet keresése és egy olyan termék felfedezése, majd megvétele, amelyről nem is tudtad, hogy szeretnéd.

Random történik, tervezés nélkül és sokszor puszta kikapcsolódás, szórakozás céljából.

Ezen fogalmak megkülönböztetése és a megértése elengedhetetlen a kiskereskedők és márkák számára, akik megpróbálnak eligazodni vásárlói társadalmunkon. A civilizáció kezdete óta az emberek kereskednek, és az igényeiknek megfelelő tárgyat keresik, és most a vásárlás és a shoppingolás közötti egyensúly minden eddiginél szerteágazóbb.

VIA