6 vásárló típus, akiről érdemes tudni
Mi emberek, nagyon sokfélék vagyunk. Így vásárlói szokásaink is eltérőek. Ismerjetek meg 6 vásárló típust. Valamelyik esetében magadra ismertél?
1. Hagyományos vásárlók
A legtöbb vásárló, aki a hagyományos vásárlási szokásokat követi, gyakran gyors döntéseket hoz a termékek kiválasztása és megvétele során. Ők azok, akik különösebb megfontolás nélkül is lecserélnek egy terméket a kosárban egy másikra, mert az jobban tetszik nekik, megfelelőbb a számukra. Mások azért választanak bizonyos termékeket, mert az az ár a legalacsonyabb, vagy mert korábban már megvették a terméket és bevált.
2. Összetett vásárlói típus
Az összetett vásárlási magatartás általában akkor fordul elő, amikor a vásárló drága terméket vagy szolgáltatást vásárol. Mivel költséges, a fogyasztónak időbe telhet a termék és annak jellemzőinek megismerése, mielőtt elkötelezi magát a nagyobb kiadás mellett. Lényegi időt tölthetnek online olvasgatva a termékről és a használat előnyeiről szóló vélemények böngészésével. Az ilyen típusok barátokkal, családtagokkal vagy kollégákkal is konzultálhatnak, hogy további véleményt szerezzenek a kinézett termékről, hogy biztos jó döntés szülessen.
3. A hatékonyak
Az ilyen típusú vásárlási magatartással rendelkező fogyasztók olyan termék mellett döntenek, amely könnyen elérhetőek anélkül, hogy különösebb kutatást kellene végezniük a termékkel kapcsolatban. Az ilyen vásárlási magatartású emberek általában olyan terméket választanak, amelyre tényleg szükségük van, és csak néhány márkát vesznek számításba. Az időkorlátok tekintetében céljük a gyorsaság és a hatékonyság. A termék, márka legyen ismert számukra, s feleljen meg a rendelkezésükre álló költségvetésnek.
4. Változatkeresők
Ez a fajta vásárlási magatartás akkor fordul elő, amikor a fogyasztók gyakran ugyanazt a terméket vásárolják, de újat szeretnének kipróbálni. Általában más termékre váltanak, hogy változatossá tegyék napi rutinjukat és döntéshozatalukat is. Általában, amikor ezek a fogyasztók új termékeket látnak meghirdetve, megvásárolhatják azokat, hogy megnézzék, miben különböznek a rendszeresen vásárolt termékeiktől.
5. Korlátozott döntéshozók
Néha, amikor a fogyasztónak meg kell vásárolnia egy bizonyos terméket, előfordulhat, hogy csak néhány márka forgalmazza azt. Ez azt jelenti, hogy kicsi a választék, és csak néhány lehetőség áll rendelkezésükre. A legtöbb hasonló vásárló összehasonlíthatja az egyes termékek tulajdonságait és előnyeit, és kiválaszthatja azt, amelyik a legtöbb igényének megfelel. Előfordulhat, hogy olyan termékeket kell választaniuk, amelyek kevésbé vonzóak számukra a korlátozott választék miatt.
6. Impulzív vásárlók
Azok, akik impulzív vásárlási döntéseket hoznak, általában nem sok időt töltenek vásárlással és sokszor nem is szerepel listájukon a végül megvételre kerülő termék. Vannak, akik anélkül vesznek meg egy terméket, hogy kutatást végeznének vagy többet megtudnának a tulajdonságairól. Ezeket a gyors döntéseket olyan tényezők miatt hozhatják meg, mint hírességek ajánlásai, szlogenek, logók vagy reklámanyagok.
Magadra ismertél valamelyik csoportban?
Tervezd meg tudatosan a black friday vásárlásaidat is és értesülj időben a legjobb akciókról, iratkozz fel hírlevelünkre itt: a black.friday.hu oldalon